Aankomst groep - Reisverslag uit Weert, Nederland van † Esther Leeuw - WaarBenJij.nu Aankomst groep - Reisverslag uit Weert, Nederland van † Esther Leeuw - WaarBenJij.nu

Aankomst groep

Door: Esther en Annet

Blijf op de hoogte en volg † Esther

20 December 2009 | Nederland, Weert

Daar gaan we weer. Gisterenmiddag zijn we met zijn vieren en Moumouni en Draman met de bus (die gigantisch hard reed) naar Ouaga (Waga) gereden. Daar aangekomen stond de toeristenbus klaar die we gehuurd hebben voor de groep. Spannend, er komen 19 personen aan en wij halen hen op het vliegveld op. Die middag hebben we wat rondgeslenterd in de stad, een project bezocht waar een kennis van me heeft gewerkt en we vielen met de neus in de ceremonies. Het was de laatste schooldag voor de kerstvakantie voor de weeskinderen daar. Na een uurtje hadden we het wel gezien, wel erg leuk, van die kleine hummeltjes die tal van optredens deden. Gehuld in sjieke kleding, de jochies in driedelig pak, de meisjes in een soort communiejurk. Toen de tegenstelling opgezocht en naar de sjiekste en duurste wijk in Ouaga gereden. Huizen en gebouwen die ik zelfs in Nl nooit heb gezien...Daarna overheerlijke pizaa gegeten en kon het wachten beginnen. De groep zou officieel rond 21 u aankomen maar de vluchten waren vertraagd.... uiteindelijk hebben we tot 1 u snachts gewacht en dat resulteerde erin dat we in de vroege ochtend (half 5) in Koudougou aankwamen. De kinderen kregen een opleving, vonden het tafelvoetbalspel, bambi (er loopt een heus minihert bij Bouba), 2 honden, kippen met kuikens, 2 pauwen en een reuzeschildpad. We hadden stapelbedden geregeld en iedereen kon pitten...
Rond 10 u was er weer leven in de brouwerij en zaten we aan het ontbijt )stokbrood met jam, hagelslag en appelstroop). We hebben een toertje gemaakt, tuinen bezocht en een rondje Koudougou gedaan. Lekker gegeten en siesta gehouden tot 17 u. Daarna samen het weeshuis van Bouba bezocht in Latou (met natuurlijk optredens van de kids). Wat een lol, zeer indrukwekkend. Als toetje op deze middag een grand spectacle bezocht: Bouba had geregeld dat een aantal straatjongens uit Koudougou een optreden verzorgde. Als klap op de vuurpijl kregen ze de muziekapparatuur in bruikleen voor twee jaar. Dan moesten ze wel hun best doen om er wat van de maken. FEEST! Zeer swingende Afro muziek met Europese beat. Samen hebben we gedansd en leerden ze ons freestyle swingen. Weer terug naar Koudougou, nu met zijn allen in twee jeeps gepropt (en de kids in de bak). Dat mag in NL nooit van zijn leven zei een van de kinderen....Hier wel.
Nu is iedereen pangaar (ik ook). Morgen vertrekken we naar Ouzindougou, gaan de school bezoeken, geven daar spullen af en maken ons klaar voor het feest. We slapen in de nieuwe hutten en poepen en plassen op osn nieuwe toilet.
Daarover vertel ik jullie over een aantal dagen meer!

Groetjes
Esther (en de rest)

• 21 December 2009 - 09:44

May:

He Esther en de rest...

Actualiteiten vanuit Limburg....
    Voorpagina nieuws maandag 21 dec.:
    SNEEUW LEGT LIMBURG PLAT.
    SNEEUWOVERLAST IN LIMBURG; tientallen ongeluken met vooral blikschade, Veola zet alle busverkeer stop, strooiwagens komen heuvels niet op en krijgen wegen niet sneeuwvrij...
    Lang geleden dat het zo mooi wit was. Grote kans op een witte kerst dit jaar. Wat een contrast met jullie kerst in Afrika. Fijne kerstdagen en geniet ervan, dat doen wij hier ook.

Groetjes,
    May

• 21 December 2009 - 14:31

Gerard:

Ha, wat een mooie verhalen! Straks kerst op een nieuw toilet. Dit kan niet meer stuk!

• 21 December 2009 - 20:04

Mieke:

sneeuw ! 2 nieuwe achterbanden omdat de auto nog maar op 3 wielen reed(bevroren),eerst nog een stuk gereden natuurlijk.druk bij Paul en een witte kerst.wat wil je nog meer !toch wou ik best met julie willen ruilen.Geniet en Fijne Kerstdagen.

• 21 December 2009 - 21:46

Miranda:

Hoi Esther!!!
    Zo te zien is het weer daar beter dan hier!! Hier is alles wit, je weet niet wat je mist man.........spekgladde wegen!! Nog veel plezier en tot de volgende.......
    Gr. Miranda

• 22 December 2009 - 10:09

Sophia:

heel leuk om zo op de hoogte te blijven. Nog fijne weken.

• 22 December 2009 - 14:41

Rene:

Mijn aanleiding om nog meer te relativeren is het feit dat ik pas 50 ben geworden. Jullie relativeren straks meer door wat jullie meemaken door de dag heen. Leuke dingen maar ook minder leuke dingen maar ik lees dat de leuke dingen de overhand hebben en dat is fijn voor jullie en voor jullie medebewoners. Houden zo !
    En wat het weer hier betreft.........ach die sneeuw die in vlokjes is neergedaald.......dat hoort erbij. Als men zich maar weet aan te passen dan komt het allemaal wel goed. Na sneeuw komt immers...regen en na regen komt zonneschijn :)

Een stel zonnige dagen en een fijn verblijf dat wens ik jullie ook nu weer allemaal van harte toe.

• 23 December 2009 - 21:01

Harry En Nonja:

Hallo daar in die warme oorden. Wij hebben het hier nog steeds erg wit en erg koud. Wat hebben jullie weer een mooie tijd, geweldig om een stukje mee te reizen. Alvast hele fijne kerstdagen.
    Groetjes.

• 24 December 2009 - 06:59

Angelique:

Lees met plezier jullie verslag, inderdaad wel een contrast, hier is het nog steeds wit en erg koud. Ik wens jullie fijne 'feest'dagen en nog heel veel gezelligheid. Liefs Angelique

• 24 December 2009 - 18:15

Jose En Theo:

Hoi lieve Esther,
    Wat een contrast met nederland, vooral in deze kersttijd waar hier weer in overvloed inkopen worden gedaan.We wensen jou en je reisgenoten nog een fijne tijd(vieren jullie ook kerst?
    Door jou verhalen krijg ik dan wel een brok in mijn keel.meisje geniet nog van jou geliefde Afrika.
    liefs van Theo en Jose

• 25 December 2009 - 10:37

Astrid V.:

Ha Annet en Esther,

ontroerende verhalen, prachtige foto's! vanuit een druilerig nederland naar een stralend burkina faso stuur ik jullie een kerstgroet.

veel plezier met elkaar,

groetjes!